2014 potřetí

29.07.2014 21:38

Dílografie se mi rozšířila o další zářez: v "5. antologii českého hororu" se objevilo mé dílko "Příchod zla". Pro mě trochu nečekaně - je to přece jen dost atypická záležitost, ale snad budou čtenáři shovívaví. Sám moc nevím, co bych k této povídce řekl, a tak jsem byl zvědav, jak bude anoncována, ale opar tajemna nepoodkryl ani vydavatel... Vysvětlím: V knize je 12 povídek, v anotaci se hovoří o všech, jen jediná chybí. Můžete hádat, která to je... (blíže viz zde: www.legie.info/kniha/15337-milan-kalina-5-antologie-ceskeho-hororu )

"Příchod zla" jsem sepsal letos na jaře, v době, kdy jsem trpěl ničím nepodloženým optimismem, že budu mít dost času na psaní. Z tohoto omylu jsem byl v posledních měsících vyveden, a i když se snažím, zatím je to celkem bída. Pár rýsujících se projektů zmizelo v nenávratnu a musím říct, že některé částečně i mou vinou. Asi bych byl schopen soustavnější práce, ale musel bych z ní vyloučit jakékoli osobní schůzky (leda by mě dotyčný/á sám osobně navštěvoval) a moc do úvahy nepadá ani psaní zadarmo pro někoho, koho bych neznal. Párkrát už jsem mrhal energií pro někoho, komu jsem pak ve finále nestál ani za odpověď. Tohle fakt nemám za potřebí. Nejsem žádný mistr světa ve scénáristice nebo v literatuře, ale něco málo už jsem přece jen dosáhl, takže bych nerad dělal někomu kašpárka...

Co z toho plyne? Buď se stane zázrak a konečně se ozve někdo seriózní s nějakou rozumnou pracovní nabídkou (haha), nebo něco budu muset podniknout sám... Vzhledem k velkému časovému zaneprázdnění toho ovšem nemám moc co nabídnout (nejsem si jistý ani tím, že bych dokázal sepsat něco v rozsahu dílu "Kriminálky Anděl", leda by se na mě moc netlačilo) a tak přemýšlím, že něco "na blind" sepíšu sám. Bez nějakého stresu, ovšem s vědomím, jak to u nás chodí. Hotové dílo je sebevražda - každý dramaturg, producent či jiný podobný sekerník by ho člověku rozmluvil už někde ve scénosledové fázi, pokud ne dřív. Leda by mě napadlo něco opravdu světoborného - ta pravděpodobnost je tam asi stejná jako, že k nám na zahradu přijede o víkendu sekat trávu Mirek Donutil... Takže?

—————

Zpět


Kontakt

David Nedoma - osobní stránky